YZU Newsletter

YZU celebrated 28th Anniversary with charity event 元智大學3/18校慶 校友做公益 擀麵糰 送愛心

YZU hosts the 28th Anniversary on March 18. This year the event presents the community art festival, party fair, and the Open House Day, inviting high school students for a campus tour. Moreover, the alumni association promotes products made by ICAN Bakery Shop which employs individuals with autism.

ICAN, meaning “I Can Do it,” is supported by Taipei Autism Welfare Foundation, selling steamed bread made by employees with autism. YZU hosts the Dough Rolling Contest in the event and invites all guests to work with ICAN staffs. YZU also coordinates the steamed bread charity sale for the children in need and social welfare organizations.

【本報訊】

(大愛包小包與會人員合影/照片由本報提供)

元智大學3/18舉行28周年校慶,結合社區藝術節、園遊會,廣邀高中生Open House Day參觀了解元智。今年元智校友特別舉辦「大愛包小愛,擀麵糰,做公益」活動,以實際行動支持自閉症者就業機會,讓他們有謀生技能,藉以拋磚引玉,讓愛傳送出去。

元智校友舉辦的公益活動,「大愛包小愛,擀麵糰,做公益」,邀請校友為自閉症者加油打氣。愛肯樂活工場是一個為自閉症者所設立的庇護工場,希望藉由與愛肯的學員擀麵糰比賽,讓元智校友與自閉症學員有更近的接觸,並發起認購,當日亦提供現場購買愛肯樂活所製做的饅頭,送給偏鄉小朋友或社福團體。

(大愛包小愛活動-校友與校長及愛肯的學員進行擀麵糰比賽/照片由本報提供)

元智大學公共事務室主任蔡佩瓊表示,元智大學積極辦學,校友在外表現也相當亮眼,雖然校齡年輕,校友數目少,但業界對於校友表現相當肯定,辦學在邁入第28年之際,校方希望校友除持需增加競爭力、努力工作外,行有餘力也能發揮愛心做公益,透過愛心的的傳遞,讓大愛包小愛,藉此拋磚引玉,形成社會正面的力量。

(大愛包小愛擀麵團比賽/照片由本報提供)

這次邀請到的社會團體是愛肯樂活工場,這是一個為自閉症者所設立的庇護工場,以團隊支持的就業形式,讓自閉症者有機會能學到謀生的技能,重拾歡笑和自信。活動中將請到愛肯樂活工場的院生來進行手作饅頭的教學,並安排元智的校友們與愛肯的院生一起進行比賽。

現場並提供認購愛肯饅頭,將所認購的饅頭配送至有需要的社福團體或是弱勢家庭,配送的單位可自行指定,或委由愛肯工場主動提供給需要的對象,包含弱勢家庭學童課後照顧班、日托、安養中心、清寒學童等等。讓大愛包住小愛,持續傳送愛。