Chairman Douglas Hsu encourages graduates to keep up with the times in YZU Commencement 元智畢典 徐旭東勉畢業生跟上時代腳步

Yuan Ze University held 2019 Commencement on June 1st which carried the theme “Dream High” reflecting every graduate as like a paper plane with positive energy. Taoyuan Mayor Cheng Wen-Tsan came to deliver a remark and Dr. Huang-Qian Liang, who is General Manager of Wiltrom Medical and also the graduate in 1998, shared his entrepreneurial experience in the ceremony.

Mayor Cheng Wen-Tsan encouraged graduates that graduation is a new beginning and don’t give up easily when meeting difficulties; keep on pursuing challenges and better goal when being successful.

President of Trustee Board Douglas Hsu congratulated all the graduates and hope them to appreciate parents’ support and assistance. He reminded graduates to catch up with the times but meanwhile they should adjust themselves and look for the changes continually. Otherwise they will be washed out cause the world changes too quickly. Chairman Hsu also suggested graduates to choose a good company which industry can keeps up with the world pace.

【本報訊】

20190601元智外籍生畢業茶會 (2)(元智外籍生畢業茶會/圖片由全球處提供)

元智大學「今畢輝煌」畢業典禮於6/1週六晚上戶外舉行,今年畢典的主題為「乘載夢想的紙飛機」,象徵每一位畢業生宛如一只充滿正向能量般的「紙飛機」。桃園市鄭文燦市長親臨致詞。今年也邀請1998年化工系畢業校友,台灣微創醫療器材公司董事長梁晃千,為畢業生分享他創業經驗以及心得。

桃園市市長鄭文燦(桃園市市長鄭文燦蒞臨致詞/圖片由本報提供)

鄭文燦市長表示,元智大學是國內私立大學的佼佼者,並名列世界大學千大之列,他指出永豐車站內壢車站工程規劃將定案,內壢將轉型,未來工業區會變成研發、育成、商業的綜合區,元智周邊路會變寬,設施也會改變,他也表示會一步一腳印讓桃園變得更好更美。鄭文燦勉勵畢業生,畢業是個新的起點,當遇到挫折時,不要輕言放棄,熱情不要消失;成功時也要不斷的追求挑戰,追求更好的目標。

20190601元智大學董事會董事長徐旭東 (1)
(元智大學董事會董事長徐旭東/圖片由本報提供)

元智大學校董會徐旭東董事長除恭喜畢業生,也希望畢業生衷心感謝家長長期來的支持與幫助。他特別提醒畢業生要跟上時代腳步,因為世界變化太快,隨時都要調整腳步,尋求改變與進步,如果腳步稍慢馬上就會被淘汰。徐董事長也提醒畢業生,未來找工作也要挑選優質的公司,能跟上世界腳步的產業。
梁晃千表示,他感謝元智大學的栽培,大學時在化材系孫一明老師的實驗室,接受研發的啟蒙。他勉勵畢業生,畢業後請立定方向與目標,而且要有使命感,並且試著去做對於人生有意義的事,以他創業的例子,他認為每日總有處理不完需要解決的事情,只能說遇到困難時,「關關難過關關過」,總要想辦法解決,所以有熱情與使命感是很重要。
20190601元智化材系畢業校友及榮獲本校第三屆傑出校友獎的梁晃千先生擔任演講貴賓(化材系畢業校友及榮獲本校第三屆傑出校友獎的梁晃千先生擔任演講貴賓/圖片由本報提供)
今年畢典秉承元智大學的傳統,由畢業生演唱自創曲《記得畢業》。今年的畢業歌曲由一個6人表演樂團演出,兩位主唱同學分別是《記得畢業》的作詞與作曲者,其餘4位同學則分別擔任吉他、鍵盤等各項樂器演奏者,乃是相當別出心裁且值得期待的陣容。
元智的畢業典禮現場讓貴賓、師長及畢業生猶如國際巨星在星光大道上行走,具有隆重與尊榮的雙重意義。典禮中也將傳承畢業獻禮,由元智義工依循古禮,呈送桃李、錦囊、中國結、淮山、彩線等六項「謝師禮」,表達對師長的感恩。

20190601元智大學吳志揚校長 (2)(元智大學吳志揚校長/圖片由本報提供)

Be the first to comment on "Chairman Douglas Hsu encourages graduates to keep up with the times in YZU Commencement 元智畢典 徐旭東勉畢業生跟上時代腳步"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*