YZU offers English Language Program to fulfill new Southbound policy 元智大學配合政府新南向 全面增設英語專班

For the age of Globalization and new Southbound policy, all colleges in YZU offer English Language Program (ELP) for total 130 students in the coming academic year. YZU also sets up Southeast Asia Center and launched a Program called “Literature and Culture in Asia-Pacific Region.”

The goal of ELP is to develop a database of instructors with business backgrounds, expanding students’ vision for the global environment, help to build a network of contacts, and learn the variety of international cultures.  Students have opportunities for overseas internships and deal with the lake of talents for the Southbound policy.  YZU also plans to start new business programs and internships advised by the instructor with professional experiences to fulfill the enterprises’ need for setting up branches in Southeast Asia.  YZU expects new programs to nurture business experts for the industry and make progress in student recruitment in ASEAN countries, contributing to the localized value and competitiveness of enterprises.

(本報訊)

英語專班-元智大學吳志揚校長(元智大學全面增設英語專班,圖為校長吳志揚。)

因應全球化時代以及新政府的新南向政策,元智大學自明年(106)起,各學院全面增設英語專班(學士英語學程),每學院招生名額30-40名左右(共130名)。未來並結合企業產學合作學程,提供學生學雜費,培育產業人才。另因應政府新南向政策,規劃東南亞中心,設置「亞太文學與文化學程」以開拓學生之國際視野。

元智大學為全國首創雙語大學,為建置更好的國際學習環境、實施專業課程英語教學、培養具國際觀之管理人才,元智大學自96學年度起,增設管理學院英語專班,首屆即吸引成績優異的學生申請入學,頗獲各界好評。明年起元智將全面增設各院英語專班,以迎接政府之新南向政策。

全球化的時代,英語還是最重要的溝通語言,元智大學校長吳志揚表示,因應政府新南向政策,許多國際或是在地大廠溝通上仍以英語為主,學生還是要有全球化的概念,尤其星 、馬、菲律賓、泰國、印度等國家,在品牌、商標或宣傳、標示,還是以英文為主,落實英語的學習還是最基本。

吳志揚說,近日教育部提出的政策,僅是就過去政策建立的基礎與盤點,但台灣要走向世界,走向全球化,除配合東南亞國家開設東南亞語文課程,或是提供獎學金招攬東南亞學生外,還需有更遠大的格局。吳志揚說,因為東南亞各國語言非常多元,英語溝通還是最基本,元智大學是全國首創雙語教學,1/3以上全英語授課,自明年開始,各院全面增設英語專班或學程,就是要重點招生,配合國家政策,結合企業,培育人才,以迎接新南向之人才所需。

此外,迎接新南向政策,元智人文社會學院中語系也規劃「東南亞中心」以及「亞太文與文化學程」,吳志揚表示,教育部已將東南亞地區視為我國推動華語文教育的重點地區之一,桃園是臺灣新移民第二大的聚居地,僅次於新北市,成為該市的「第五大族群」,社會影響力不容忽視。元智東南亞中心的師資來自海內外,有其特殊的文化與背景,以其教學人力與文化之優,對於推動東南亞的研究與教學,相信更能得心應手。

元智英語專班的未來發展特色,將建構專各院英語專班之「國際業師系統」,爲學生開拓國際視野、建立國際人脈網絡與國際文化的學習與了解, 藉由國際業師、以及海外企業實習的課程安排,協助政府在新南向人才的培育。另外,未來將搭配集團企業東協佈局之人力需求,開設專班以及業師輔導之專業實習,達到產學人才培育之合作,學生就學與就業無縫接軌,積極往東協國家招生,並提升企業在地價值與競爭力。

Be the first to comment on "YZU offers English Language Program to fulfill new Southbound policy 元智大學配合政府新南向 全面增設英語專班"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*