Overseas Chinese Youth enjoy studying in YZU日歐華裔青年 樂在元智 『聽見』台灣

The School of Lifelong Education of Yuan Ze University has taken over Chinese Language study Program sponsored by Overseas Community Affairs Council (OCAC for ten years.  A total of 57 students apply this program that reaches the highest and more than half are from Germany and France.

YANG Hsiu-Wei, Senior Executive Officer from OCAC, gave a remark in the opening ceremony and welcome expatriate youth to YZU to study Chinese. Professor Lin-Wen Wang delivered the speech “ exceed the limit, feel close with ties of cultural blood, and live in the present” to encourage students enjoy the studying.

【本報訊】

今年夏天,特別酷熱,但高溫的天氣,阻擋不了一批來自德、法、英、西、日、奧等國的華裔青少年,回到台灣學習華語,體驗中華文化。
元智終身教育部已連續十年接辦僑委會規劃的華語研習班,今年人數最多共有五十七位。其中又以德國法國地區的學員佔了一半以上。這群年輕活潑的學子,才來就給美麗的元智校園角落,帶來許多歡笑聲。

7/18下午在元智演藝廳舉行始業式,首先由僑委會楊修瑋專門委員代表致歡迎詞,她誠摯歡迎來自海外各地的華裔青少年朋友,到元智來學習華語,如有機會請大家可再選擇僑委會辦理的其他活動。

僑委會楊專門委員

(僑委會楊專門委員/照片由終身教育部提供)

接著邀請元智大學「經典五十」方案的重要推手王前副校長立文教授上台致詞,他以「超越侷限,感受一體,血緣文化,活在當下」十六字期勉學員,用心生活與學習。
通識部王立文教授

(通識部王立文教授/照片由終身教育部提供)

今年的始業式,元智終身教育部還特別邀請「天韻箏樂團」團長黃慧玲老師為大家現場彈唱「高山青」及「思想起」兩首歌曲。她在箏歌彈唱中加入了台灣文化的元素,也將民歌、與中西樂曲納入,表現了題材的多元豐富性。箏樂本身韻含了真情、珍惜與樂活。音樂無國界,現場聆聽黃老師的美聲,似乎特別有感染力,演唱後在場師生都報以最熱烈的掌聲。

_MG_136811(台北海洋技術學院通識教育中心黃慧玲老師/照片由終身教育部提供)

「看見台灣」是齊柏林導演所拍攝,元智下週將安排學員前往華納威秀影城欣賞,「聽見台灣」則透過黃老師彈唱本土音樂,更帶給華裔學員們不同形式的體會,相信在元智四週的生活與學習期間,將會讓他們更加「喜歡台灣」,進而返回僑居地後,也會「思念台灣」。

Be the first to comment on "Overseas Chinese Youth enjoy studying in YZU日歐華裔青年 樂在元智 『聽見』台灣"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*