Two teams win best awards in TOP Marketing and Sales Contest 元智管院學生 參加TOP Marketing and Sales國際行銷企劃競賽獲佳績

14795873_1526978470661925_109652078_o
(由元智大學管理學院四年級宋佩潔、胡芷婷、彭宇凡所組成,以「「丹丹漢堡大澳進」參賽勇奪特優獎/照片由管院提供)

Associate Professor Yen-Yi Chen (陳嬿伊) directs two teams and win the Premium and Best awards in TOP Marketing and Sales Contest. The Premium Award is “Importing Dan Dan Burger into Australia” with the two-thousand-dollar prize, and the Best award goes to “The Potential Market Power of KAZbrella in Japan.”

“Importing Dan Dan Burger into Australia”, developed by three senior EBBA students Pei-Chieh Sung (宋佩潔), Chih-Ting Hu (胡芷婷) and Yu-Fan Peng(彭宇凡), performs the excellent target analysis and consumer demographics in Australia, presenting an appropriate marketing plan for a local brand to conquer a new international market.

The other best award “The Potential Market Power of KAZbrella in Japan” is presented by four senior undergraduate students of College of Management. The team members are Hsuan-Yun Kuo (郭宣妘), Tzu-Chun Liu (劉姿君), Li-Wen Yang (楊荔雯), Hao-Wen Chan (詹皓雯), Ssu-Hua Chao (趙思華) and Ling-Lan Su (蘇羚蘭). To identify the possibility of Japan market potential, the team members started from the fundamental analysis. The completed marketing strategy and PR activities for the product drew the jury’s attention and won a prize.

【本報訊】

2016年全國大專校院TOP Marketing and Sales國際行銷企劃競賽,在全國75組報名隊伍中,由元智大學管理學院助理教授陳嬿伊指導的兩個參賽隊伍「「丹丹漢堡大澳進」勇奪特優獎;另一支「<<反>>對淋濕、<<折>>出創意、<<傘>>進日本」也獲得優勝獎項殊榮。

「丹丹漢堡大澳進」是由元智大學管理學院四年級宋佩潔、胡芷婷、彭宇凡(英專班)所組成。宋佩潔表示,世界不停的在演變,文化也隨著國際間的互動漸漸擴張與融合,於是衍伸出企業全球化的商機。因此在思考的全球化的題材同時,本團隊除了考量如何讓台灣本土的企業不受強勢文化影響外,更將與國際接軌作為最大宗旨,於是選擇了台灣本土起家的「丹丹漢堡」為題材。本團隊將丹丹漢堡融合了台灣特色小吃與西方速食,是中西文化融合的經典案例。
宋佩潔說,「丹丹漢堡大澳進」,這是一份將台灣丹丹漢堡移植到澳洲的計劃,透過本團隊對澳洲環境與消費者的分析與調查結果,為丹丹漢堡與澳洲市場發想出了適合也有創意的橋樑,利用半國際化半在地化的形式,使丹丹漢堡進入澳洲人的生活。

「<<反>>對淋濕、<<折>>出創意、<<傘>>進日本」,是由管理學院四年級郭宣妘、劉姿君、楊荔雯、詹皓雯、趙思華及蘇羚蘭等組成。楊荔雯表示,這是一份針對現有反摺傘品牌KAZbrella進入日本市場的行銷規劃,從基本的分析做起,一步一步印證KAZbrella在日本市場的潛能及可行性,最後團隊規劃了一系列的行銷手法、公關活動,讓進入日本市場的規劃更加完善、有創意。

楊荔雯說,這是我們第一次參與校外行銷競賽,讓我們學習到很多實戰經驗,一份行銷企劃書需要大家集思廣益才能做最完善、最有創意的規劃。有了這樣的比賽經驗,讓我們更了解如何準備一場好的簡報,也從其他參賽者身上學到了不少技巧。

指導老師陳嬿伊表示,這次兩組元智大學管理學院大學部同學隊伍參賽的契機,源自於同學很積極地將全球行銷管理課堂練習的成果,不懈地在學期結束後仍帶來與老師繼續討論。課堂並非學習的終點,藉由校外競賽開拓視野,了解其他大專技職院校的作品。團隊參賽的作品皆從台灣品牌或產業出發,運用全球行銷經營管理知識,替台灣的優質產品尋找國際行銷的舞台,是非常棒的主題練習。

Be the first to comment on "Two teams win best awards in TOP Marketing and Sales Contest 元智管院學生 參加TOP Marketing and Sales國際行銷企劃競賽獲佳績"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*