Music for Film Festival celebrates Mother’s Day元智大學「悠遊桃元情 溫馨母親捷」電影音樂會

YZU Symphonic Band, String Band, and Pop Music Club perform film scores for the festival, opening in Taoyuan Airport MRT A18 on May 6. Taoyuan Metro Chairman Liu Kun-I (劉坤億), YZU VP Lin Chih-Ming (林志民), and Dean of Student Affairs Office Wang Chia-Huang (王佳煌) are present in the peaceful gathering for the upcoming Mother’s Day.

Lin says the higher learning makes students professional but also inspires them to pursue self-development and to enhance community relationships. The event combines Taoyuan Film Festival with Mother’s Day. Students perform film scores and sent their blessings to all Mothers.

【本報訊】
20170506210911

(「悠遊桃元情 溫馨母親捷」與會貴賓合影/照片由課外組提供)

20170506211001 (1)

(元智大學管樂社、弦樂社與流行音樂錄音社共同演奏經典的電影主題音樂/照片由課外組提供)

元智大學於5月6日在桃園捷運高鐵A18站舉辦「悠遊桃元情 溫馨母親捷」電影音樂會活動,由元智大學管樂社、弦樂社與流行音樂錄音社共同演奏經典的電影主題音樂。當日桃園捷運公司劉坤億董事長、元智大學副校長林志民、王佳煌學務長都應邀出席,與民眾一起提前歡度母親節。

桃園捷運自營運以來,元智大學是第一所在桃園捷運演出的學校團體,悠揚的樂聲不但帶給來往乘客溫暖的感受,也為捷運站增添濃厚的藝術氣息。元智大學林志民副校長表示,大學博雅教育不僅重視專業能力的提升,也應培養學生多元興趣的發展,以及與在地化的結合。元智為了共同推動桃園在地藝文活動,參與演出的同學除了展現專業的音樂實力,也發揮創意將音樂藝術結合2017桃園電影節的主題,讓地方年度盛事更添丰采,藉此祝福全天下母親佳節愉快平安。

當天活動除了電影音樂的演出之外,現場也將舉辦電影有獎徵答比賽,與來往旅客一起互動。到場參與的民眾將有機會獲得桃園電影節免費電影票,共同支持台灣電影永續發展。五月六日適逢母親節前夕,元智大學學務處也貼心準備康乃馨送給現場民眾,讓大家將元智大學的熱情與愛心帶回去獻給偉大的母親。

Be the first to comment on "Music for Film Festival celebrates Mother’s Day元智大學「悠遊桃元情 溫馨母親捷」電影音樂會"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*