The 20th Graduate Exhibition of Information Communication is for “Kidult“元智資傳第二十屆畢展 「為成年kidult」

The Exhibition, starting from May 1 to 6 in the Fifth and Sixth Building, presents 22 works in three categories: media design, proposal marketing, and interactive technology. The exhibition is the product of four years of hard work and artistic growth for graduating students.

Urchins’ studio displays “The Dream,” approaching aesthetic harmony between living and fashion style by revealing the multimedia fashion show. “I Am a Girl” focuses on feminine issues, an art piece which decorates women’s breasts and declares the meaning of giving birth. “Glancing the Hearts- Becloud” uses 4D technology which combines VR and bike riding, and people learn the Earth will step into the end if we aren’t aware of the scarcity of natural resources.

【本報訊】

元智大學資訊傳播學系第二十屆畢展—「為成年kidult校內展」自5月1日至6日,於元智五館三樓及六館玻璃屋舉行;畢業成果展融合了影視作品、行銷企劃、還是互動科技等三類,展出作品共22件,透過展覽介紹資傳學生經過四年訓練的專業成果。

元智大學資傳系畢展總召黃又寧表示,為成年的核心理念為:大學的【老鳥】;社會中的【菜鳥】。我們就像是【未成年】一樣的徬徨,雖然想保留最重要的赤子之心,但仍會隨著時間成長為【成年人】,開始背負責任。而對於資傳系來說,這個畢展就像是一個成年禮,成年禮後邁入社會,象徵著人生中的一個重要的里程碑。人家是女生欸

(「人家是女生欸」 以裝置傳達「乳房不僅展現女性曲線美,更有孕育生命的重要含意」之理念/照片由本報提供)

資傳系主任王任瓚表示,歷年來資傳畢業展作品都朝向多元發展,無論是影視作品、行銷企劃、還是互動科技,都能讓人耳目一新;今年畢製組別Urchins’ studio的作品【夢境】藉由服裝傳達時尚與生活的新理念,從服裝設計到展場一手包辦,將透過服裝秀結合投影的聲光表演方式打造一場全新的視覺饗宴,此作品並參加Adobe Design Achievement Awards 2016競賽,拿下Commercial-Video Editing/Post Production類以及APAC Honorable Mention等兩項大獎。【人家是女生欸】更是探討近年來日漸興起的女性議題,許多時候,乳房成為一個社會物化女性的象徵,甚至認為公開哺乳是不雅觀、妨礙風化的。因此希望藉由裝置的打造傳達給民眾「乳房不僅僅展現了女性的曲線美,更有孕育生命的重要含意」之理念。

窺心-吳志揚校長騎腳踏車裝置(「窺心Becloud」 以VR(虛擬實境)結合腳踏車的4D體感互動遊戲/照片由本報提供)

而另一組作品【窺心Becloud】則是運用時下最夯的VR(虛擬實境)結合腳踏車的4D體感互動遊戲,當玩家戴上Oculus VR眼鏡後,將化身成遊戲世界中僅存的人類,在資源耗竭的地球上,將如何化解危機?而身歷其境的VR(虛擬實境),也讓玩家能夠藉由遊戲的體驗,正視地球資源終將枯竭的議題。

微糖苒苒-產品形象包裝設計

(「微糖苒苒」作品,產品形象包裝設計/照片由本報提供)

喬安娜的房間

(「喬安娜的房間」作品/照片由本報提供)

王任瓚說,從以上作品來說,不難看出近年來資傳畢製不僅僅是一個作品的呈現,更多的是時下議題的結合以及多元技術的應用。

此外,展覽期間還有集章抽獎活動,所有參與者都有機會獲得由多家贊助廠商提供的豐富獎品,如手機殼、保養品、化妝品等,甚至還有最大獎「香港或東京機票」等你來抽!

Be the first to comment on "The 20th Graduate Exhibition of Information Communication is for “Kidult“元智資傳第二十屆畢展 「為成年kidult」"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*