Yuan Ze University’s College of Engineering held an end-of-semester tea party for faculty members.元智工程學院舉辦教職同仁期末茶會

On January 16, at the Louisa Coffee shop on Yuan Ze Road, Yuan Ze University’s College of Engineering organized an end-of-semester tea party for faculty members. The event was filled with rich and exciting activities, including the introduction of new faculty members, farewell to retiring professors, presentation of Outstanding Research Awards and Teacher Performance Awards, and the participation of distinguished guests, including founding president Wang Guoming, former presidents Jan Shi-hung, Peng Zong-ping, former vice presidents Wang Li-wen, and Jiang Hsing-chuan, among others.

【本報訊】

元智大學工程學院於學期結束之際,1/16在元智路易莎咖啡店舉辦教職同仁期末茶會,活動內容豐富精彩,包括介紹新進教師、歡送退休教師、頒發研究傑出獎及教師績效傑出獎等,更邀請了多位學校元老,如王國明創校校長、詹世弘前校長、彭宗平前校長、王立文前副校長、江行全前副校長等重要嘉賓參與。

元智工程學院舉辦教職同仁期末茶會 (元智工程學院舉辦教職同仁期末茶會/照片由工學院提供)

工程學院孫一明院長表示,謝謝大家的盛情與會及鼓勵。這次很多退休的老師都是在第一年就來校的元老,當初也跟著王國明校長一起打拼。老師們幾乎將一生最寶貴的時間貢獻在元智,由衷感謝他們的付出及努力,才能成就現在的元智大學。

工學院孫一明院長 (工學院孫一明院長/照片由工學院提供)

茶會中,特別介紹工管系新進教師,包括陳佩雯、陳育慈、阮美心、陳家正等。廖慶榮校長也親自致贈退休教師紀念品給化材系尹庚鳴老師、工管系陳啟光老師、工管系鄭春生老師、機械系楊大中老師,表達對他們多年來的辛勤工作和貢獻的敬意。

廖慶榮校長頒發獎座予化材系尹庚鳴老師 (廖慶榮校長頒發獎座予化材系尹庚鳴老師/照片由本報訊提供)

王國明前校長則頒發「榮譽退休教授」聘書給工管系鄭春生教授和蘇傳軍教授,表彰他們在學校的卓越貢獻。茶會現場更有歌唱表演,為整個活動增添歡樂的氛圍。

王國明前校長頒發譽退休教授聘書予工管系鄭春生教授 (王國明前校長頒發榮譽退休教授聘書予工管系鄭春生教授/照片由工學院提供)

化材系王清海老師及楊博智老師帶來精彩合唱 (化材系王清海老師及楊博智老師帶來精彩合唱/照片由工學院提供)

整個茶會在融洽的氛圍中圓滿結束,所有參與的教職員工留下了美好的回憶,也彰顯元智大學工程學院的凝聚力和向心力。期待在新的學年度,學院能夠再創輝煌,為學術發展和教育事業貢獻更多的力量。

詹世弘前校長頒發研究傑出教師獎予得獎教師 (詹世弘前校長頒發研究傑出教師獎予得獎教師/照片由工學院提供)

彭宗平前校長頒發各系推薦教師續效傑出獎予得獎老師 (彭宗平前校長頒發各系推薦教師績效傑出獎予得獎老師/照片由工學院提供)

Be the first to comment on "Yuan Ze University’s College of Engineering held an end-of-semester tea party for faculty members.元智工程學院舉辦教職同仁期末茶會"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*